Συνοπτική Έκθεση Αξιολόγησης για το σχολ. έτ. 2022-23

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΕκπαιδευτικούΈργουτηςΣχολικήςΜονάδας(έτοςαναφοράς:2022-2023)

Σχολική Μονάδα: ΗΜΕΡΗΣΙΟΓΥΜΝΑΣΙΟΙΑΣΜΟΥΡΟΔΟΠΗΣ-ΓΥΜΝΑΣΙΟ-4203010

ΣχολικόΈτος:2022 - 2023ΗμερομηνίαΕξαγωγής:15/06/2023

Α.ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣΧΟΛΙΚΗΣΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονταισυνοπτικάταχαρακτηριστικάκαιοιιδιαιτερότητεςτηςσχολικήςμονάδας,πουκρίνονταισημαντικάγιατηναποτύπωσητηςεικόναςτουσχολείου

Σ΄ένα σχολικό κτήριο του 1975, αρκετά καλά διατηρημένο με τις επίπονες προσπάθειες της Διοίκησης και τιςπιέσειςτηςπροςτιςδημοτικέςαρχές,στεγάζεταιτοΗμερήσιοΓυμνάσιοΙάσμου.

Διαθέτει 8 αίθουσες διδασκαλίες, αρκετά ευρύχωρες, εξοπλισμένες με προτζέκτορες και διαδρατικούς πίνακες.Η παλαιότητα των περισσοτέρων απ΄αυτούς οδηγεί στην ανάγκη αντικατάστασης και συντήρησης ώστε να είναιλειτουργικοί και εκμεταλεύσιμοι. Επίσης η χρήση των αιθουσών δεν είναι πλήρης, χρησιμοποιούνται οι 7 απότις 8 αίθουσες επειδή στην 8η αίθουσα παρουσιάστηκε μεγάλη υγρασία και μούχλα στους τοίχους ( η οποία δεναποκαταστάθηκε λόγω προβλημάτων διοίκησης του Δήμου και του Δημάρχου). Η αίθουσα που χρησιμοποιείτοσαν βιβλιοθήκη, στη σχολική χρονιά 2022-2023 χρησιμοποιείται από τη ψυχολόγο/κοινωνική λειτουργό( 1 φοράτηνεβδομάδα)γιατιςσυνεδρίεςτουςμεμαθητές-γονείς/κηδεμόνες.

Τοεργαστήριοπληροφορικήςπουβρίσκεταιστονκεντρικόκορμότηςσχολικήςμονάδας,είναιεξοπλισμένομεσχετικάκαινούργιουςυπολογιστές,πουόμωςδενεπαρκούνγιατομαθητικόδυναμικότωντμημάτων.

Το εργαστήριοφυσικώνεπιστημώνβρίσκεται σε χώρο έξω από τον κεντρικό κορμό της σχολικής μονάδας(στοπαλιόκτήριοτουπαλιούλυκείου),ανκαιέχειεξοπλιστείμεαρκετάόργαναπουεξυπηρετούντοαντίστοιχομάθημα, είναι δύσκολη η μετάβαση των μαθητών/τριών κυρίως τους χειμεριούς μήνες, λόγω απόστασης από τοκεντρικόκτήριοτουσχολείου.

Τοεργαστήριοτεχνολογίας,στεγασμένοσεπροκάτ,χωρίςθέρμανση,βρίσκεταισεσυνέχειατηςσχολικήςμονάδας,μεδικήτουείσοδο,πουκυρίωςτουςμήνεςτουχειμώναδενμπορείναφιλοξενήσειτουςμαθητές/τριεςγιατομάθημα(λόγωκρύου),οπότεαναγκάζειτονκαθηγητήνατουςμεταφέρεισεαίθουσατουσχολείου,κυρίωςστην αίθουσα που έχουν εκείνη την ώρα γυμναστική και αν δεν χρησιμοποιείται από την γυμνάστρια λόγωέλλειψηςγυμναστηρίου!!

Το γυμναστήριο, εδώ και μία 15-ετία, ίσως και παραπάνω, έχει κριθεί ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ προς χρήση, ενώ οιμελέτες επιδιόρθωσης, παρά την παρουσία μηχανικών κατά καιρούς,μετά από την πίεση της Διεύθυνσης, μένειστα χαρτιά. Ένα γυμναστήριο που εξυπηρετούσε Γυμνάσιο, Λύκειο και πολλούς συλλόγους αθλητικούς καιπολιτιστικούς της τοπικής κοινωνίας. Σ΄επιστολή της Διευθύντριας προς τον Δήμο για ενημέρωση των ενεργειώναποκατάστασηςτουγυμναστηρίου,δενδόθηκεποτέαπάντηση.

Ηέλλειψηεπιστάτη,γραμματιακήςυποστήριξηςεπωμίζειτουςεκπαιδευτικούςμεεργασίαεπιπλέοντωνεκπαιδευτικών τους καθηκόντων και κυρίως τη Διεύθυνση που συχνά η εκπαιδευτική/ διοικητική της εργασίαδιακόπτεται για επισήμανση βλαβών και επιδιόρθωση, εκτύπωση εντύπων - φωτοτυπιών που ζητήθηκαν απόγονείς/κηδεμόνες,ενημέρωσητουΔήμουκαιτηςσχολικήςεπιτροπήςγιαπροβλήματατηςσχολικήςμονάδας,

αναζήτησηυδραυλικού-ηλεκτρολόγου...γιατυχόνβλάβεςπουπρέπειάμεσαναεπιδιορθωθούνκλπ

Ομαθητικόςπληθυσμόςγιατηνσχολικήχρονιά2022-2023,παρουσιάζειμεγάληιδιαιτερότητα,αφούτο98%αποτελείταιαπόμουσουλμάνουςμαθητέςπουοιπερισσότεροιπροέρχονταιαπόμειονοτικάδημοτικάσχολεία,μεμη καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας και πρόβλημα ακόμη και συννενόησης. Η πολυπολιτισμικότητα τουμαθητικού πληθυσμού, άλλοι τουρκογενείς, άλλοι πομάκοι, άλλοι ρωμά και άλλοι αθίγγανοι, προερχόμενοι από12 χωριά του Δήμου, με γονείς/κηδεμόνες που εργάζονται οι περισσότεροι ως κτηνοτρόφοι,εργάτες, ναυτικοί ήείναι μετανάστες σε ξένες χώρες, με σοβαρά οικονομικά προβλήματα επιβίωσης, αναδεικνύει τον αγώνα τωνεκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας να μορφώσουν αυτά τα παιδιά αλλά και να τα κρατήσουν στο χώρο τουσχολείου, πείθοντας παράλληλα τους γονείς για την αναγκαιότητα της μόρφωσης/εκπαίδευσης των παιδιώντους, κάτι που δεν συμβαδίζει με την πολιτισμική τους κουλτούρα. Η θρησκευτική τους κουλτούρα αντιστέκεταιστη μορφωση σε αντιπαράθεση με τον γάμο σε πολύ μικρή ηλικία και εργασία. Οι εκπαιδευτικοί με τη βοήθειακαι συμπαράσταση της Διευθύντριαςτης σχολικής μονάδας, για άλλη μια χρονιά συνέβαλλαν με τιςπροσπάθειές τους, στη συνεχή επικοινωνία με τους γονείες/κηδεμόνες για τη μετάδωση της αναγκαιότητας τηςμόρφωσης, κοινωνικοποίησης και εξέλιξης στα ελληνικά ζητούμενα των μαθητών/τριών. Ήταν μαζί με τηΔιεύθυνση δίπλα στους γονείς/κηδεμόνες σε καθημερινή βάση, τους ενημέρωναν για τυχόν προβλήματα πουπροέκυπταν και με τη βοήθεια της Διευθύντριας τα έλυναν, τους προέτρεπαν ώστε τα παιδιά τους να πάρουνμέρος σ΄εκδηλώσεις του σχολείου, εκπαιδευτικές εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις στα πλαίσια μαθημάτων καικατόρθωσαντομέγιστοδυνατόαποτέλεσμα.

Β.ΣΥΝΟΛΙΚΗΑΠΟΤΙΜΗΣΗΤΟΥΕΡΓΟΥΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ

Θετικάσημεία

  1. Αυξήθηκε η δια ζώσης αλλά και εξ αποστάσεως επικοινωνία γονέων-κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με τη διοίκηση του σχολείου.

  2. Βελτιώθηκε ο βαθμός εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο και μηδενίστηκε η σχολική διαρροή.

  3. Αυξήθηκε η επικοινωνία μεταξύ γονέων-κηδεμόνων και σχολείου για θέματα πέραν της φοίτησης των μαθητών με στόχο την επίλυση μαθησιακών προβλημάτων και παραβατικής συμπεριφοράς.

  4. Ενισχύθηκαν τα θετικά συναισθήματα των μαθητών και των γονέων για το σχολείο με αποτέλεσμα τη βελτίωση της σχολικής προόδου.

  5. Ενεργοποιήθηκαν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές και σττο μαθησιακό επίπεδο αλλά και στη συμμετοχή τους σε ομαδικές δράσεις.

  6. Καλλιεργήθηκε ολόπλευρα η ανάπτυξη των μαθητών.

  7. Κατακτήθηκε η γνώση με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό.

  8. Αναπτύχθηκαν αρμονικές σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Ειπώθηκεαπόστόματαμαθητών(κυρίωςτηςΓ΄τάξης):"Ηφετινήχρονιάήτανχρονιάπουδενμαςκάνεικαρδιάν΄αφήσουμετοσχολείοκαιδενθέλουμεναπάμεστολύκειο.Σαςευχαριστώόλους"

Σημείαπροςβελτίωση

  1. Να υπάρχει σταθερή παρουσία σχολικού ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού ( και όχι 1 μόνο ημέρα την εβδομάδα), λόγω της ιδιαιτερότητας του μαθητικο΄πληθυσμού της σχολικής μονάδας.

  2. Να διασφαλίζεται η συνεχόμενη παροχή βοήθειας του ίδιου εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης στο ίδιο σχολείο, για το λόγο ότι οι μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης δύσκολα αναπτύσσουν δεσμούς και η συνεχής παρουσία του ίδιου εκπαιδευτικού βοηθάει στην μαθησιακή τους επιτυχία και εξέλιξη.

  3. Να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις/επιμορφώσεις για θέματα που ενδιαφέρουν τους γονείς, όπως θέματα εφηβείας, ορίων διαχείρισης θυμού και σχολικού εκφοβισμού.

  1. Να ενταχθούν οι δράσεις και τα σχολικά προγράμματα εντός σχολικού ωραρίου, λόγω δυσκολίας παραμονής

τωνμαθητώνστοσχολείο(μετακινούνταιμεΚΤΕΛπροςκαιαπόταχωριάτους)καιλόγωτουαυξημένουόγκουδιοικητικώνκαιεκπαιδευτικώναρμοδιοτήτωντωνεκπαιδευτικών.

  1. Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών να γίνονται εντός του χώρου του σχολείου σε θέματα που άπτονται το μαθητικό πληθυσμό και την διαχείρησή του καθώς και τη διαχείρηση τοων γονέων/κηδεμόνων.

Θετικάσημεία

Στα θετικά σημεία της ηγεσίας αναφέρουμε τις δημοκρατικές διαδικασίες και τους ανοικτούς διαύλουςεπικοινωνίας ανάμεσα στη Διοίκηση και τους εκπαιδευτικούς, στη Διοίκηση και τους μαθητές/τριες, στηΔιοίκησηκαιτουςτοπικούςφορείςκαθώςκαιστηΔιοίκησηκαιτηντοπικήκοινωνία.

Τοπαλαιότερα"κλειστόστατείχητου"σχολείοάνοιξετιςπόρτεςτουκαιυποδέχτηκεγονείς,κηδεμόνες,φορείς,πολιτιστικά μέλη συλλόγων και όλους της τοπικής κοινωνίας που ήθελαν να το γνωρίσουν και να τοεμπιστευθούν.

Σημείαπροςβελτίωση

Σαφώςτοσχολείοθαθέλαμενααναπτύξειπερισσότερεςσυνεργασίεςμετηνκοινότητααλλά"κάθεβήματηφορά".Ηπροσπάθειαθασυνεχιστεί!

Θετικάσημεία

Τα οράματα των εκπαιδευτικών για την αναβάθμιση του σχολείου, το ευνοϊκό κλίμα συνεργασίας τους, ημεταλαμπάδευσηστουςμαθητέςτηςαγάπηςκαιτηςφλόγαςναγίνεικάτικαλύτεροαπόχθέςγιαόφελοςδικότους αλλά και του σχολείου, της συνεχούς ενημέρωσής τους, επιμόρφωσης τους και προς το διδακτικό τουςαντικείμενοαλλάκαισεδιάφορακοινωνικά-πολιτιστικάθέματα.

Παράτοβεβαρυμένοπρόγραμμαπουσταδιακάεπιβάλεταιαπότουπουργείοκαιπαράτηνμηδενικήοικονομικήβοήθεια από το κράτος, που τους αναγκάζει να βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη και στη τσέπη τωνγονέων/κηδεμόνων, που δεν μπορού ν΄ανταποκριθούν, δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και τον πολυτιμοπροσωπικότουςχρόνογιαναοδηγήσουντοσχολείοαλλάκαιτονεαυτότουςσεανώτεραεπίπεδα.

Όλααυτάοδηγούνσεθετικότατααποτελέσματαπροςόφελοςτηςσχολικήςμονάδας.

Σημείαπροςβελτίωση

ΤασημείαπροςβελτίωσηπρέπεινατεθούνστοΚράτος,στοΥπουργείο,στηκρατικήμέριμνακαιβοήθειαπροςτησχολικήμαςμονάδα,μιασχολικήμονάδαμετόσεςιδιαιτερότητες,σεμιατοπικήκοινωνίατόσο"γκετοποιημένη"και όχι στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας του Γυμνασίου Ιάσμου που υπερέβαλλαν εαυτό για τοσχολείοτους

Γ.ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΤΩΝΔΡΑΣΕΩΝΒΕΛΤΙΩΣΗΣΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

ΠαιδαγωγικήκαιμαθησιακήλειτουργίαΑριθμόςΔράσεωνπουυλοποιήθηκαν1

ΆξονεςστουςοποίουςυλοποιήθηκανΔράσεις)Σχέσειςσχολείου-οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητικήλειτουργία

ΑριθμόςΔράσεωνπουυλοποιήθηκαν

1

ΆξονεςστουςοποίουςυλοποιήθηκανΔράσεις )Ηγεσία-ΟργάνωσηκαιδιοίκησητηςσχολικήςμονάδαςΛειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικώνΑριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )Συμμετοχήτωνεκπαιδευτικώνσεεπιμορφωτικέςδράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Ο λιγοστός αριθμός δράσεων που πραγματοποιήθηκαν στη σχολική μονάδα για τησχολική χρονιά 2022-2023 οφειλόταν σε μικρό αριθμό εκπαιδευτικών που οργανικάανήκουν σ΄αυτή. Η διάθεση εκπαιδευτικών για να καλύψουν 3-4, ίσως καιπαραπάνωσχολεία,τουςκαθιστάεκπαιδευτικούς-πλανόδιους,εκπαιδευτικούςπουδεν ανήκουν σε μία σχολική μονάδα ώστε να μπορέσουν να εντρυφήσουν σταπροβλήματα του μαθητικού πληθυσμού και να ενσωματωθούν μ΄αυτά για ναμπορέσουν μέσω των δράσεων να βοηθήσουν τη σχολική μονάδα και τη Διοίκησηστο έργο της επίλυσης. Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν πολύικανοποιητικές καιοιεκπαιδευτικοί συμμετείχανκαισυλλογικάκαιπροσωπικά,ώστε να γίνει σημαντική αναβάθμιση της σχολικής μονάδας και έφεραν κοντάσχολείο-μαθητή-εκπαιδευτικό-γονέα.

ΣημαντικότερααποτελέσματατωνΔράσεων

Τοσημαντικότεροαποτέλεσματωνδράσεων,γιαένασχολείομετόσεςιδιαιτερότητεςκαιμιαιδιάζουσαπηκιλομορφία του μαθητικού του πληθυσμού, σε μια τοπική κοινωνία με δικά της "ταμπού¨πέραν τωνεπαρχιακώνκάθεεπαρχιακήςπόλης,ήταντοάνοιγματουσχολείουπροςτηντοπικήκοινωνία,τοάνοιγματουσχολείουπροςτουςγονείς/κηδεμόνες.

Η ενημέρωσή των γονέων/κηδεμόνων σε καθημερινή βάση για τα παιδιά τους, η ενημέρωσή τους για τατεκταινόμενα στη σχολική μονάδα, τον τρόπο μόρφωσης των παιδιών και την συμπόρευσή τους με τουςεκπαιδευτικούςγιατηνκοινωνικοποίηση,μόρφωσητωνπαιδιώντους,καθώςκαιηαναγκαιότητασπουδώντωνπαιδιώντουςήταντοβασικόμέληματηςΔιεύθυνσηςκαιτουΣ/Δπουεπιτεύχθηκεσεμέγιστοβαθμό.

Δυσκολίεςπουπαρουσιάστηκαν

Η ιδιαιτερότητα της φετινής σχολικής χρονιάς, με τα προβλήματα διοίκησης του Δήμου, έφεραν μερικάπροβλήματα,κυρίωςσυμπόρευσηςκαιοικονομικήςενίσχυσηςστηπραγματοποίησηκάποιωνπρογραμματισμένωνδράσεων.

ΠαράλληλαηφόρτισητωνεκπαιδευτικώνμεεπιμορφώσειςαπότοΙΕΠκαιτοΥπουργείο,ανάλωσανπολύπολύτιμοχρόνοπουμπορούσεν΄αποδοθείστηεπίτευξηδράσεων.

Δενπρέπειναπαραλλείπουμεν΄αναφέρουμεότιημετακίνησητωνμαθητώνπροςταχωριάπουδιαμένουνδενείχεκαθόλουευελιξίαλόγωωραρίωντωνλεωφορείωντουΚΤΕΛκαιήταναδύνατοναπαραμείνουνοιμαθητέςπέραντουσχολικούωραρίουστησχολικήμονάδαγιατηνπραγματοποίησηδράσεων.

ΑνάδειξηΠρακτικώνκαιπροτάσειςγιααξιοποίησήτουςαπόάλλασχολεία(προαιρετικά).

Προτάσειςγιααναγκαίεςεπιμορφώσεις

Θέμα1

Άξονας

Διδασκαλία,μάθησηκαιαξιολόγηση

ΕιδικότεροΘέμα

Η μέθοδος διδασκαλίας και τα νέα αναλυτικά προγράμματα, σαν καθολικήεπιμόρφωσηόλωντωνεκπαιδευτικών.Καινοτόμεςμορφέςδιδασκαλίαςγιακαλύτερηεμπέδωση

ΣημαντικότερααποτελέσματατωνΔράσεων

ΣημαντικότεραθέματαπουχρήζουνμελλοντικήςμελέτηςκαιπροτάσειςγιαΣχέδιαΔράσης

Παρατηρήσεις / Σχόλια